مراقبه چیست؟ چگونه مراقبه کنیم؟

مراقبه می‌تواند مزایای قابل توجهی در ابعاد مختلف زندگی داشته باشد. این تمرین اگر زیر نظر مربی و طبق اصول انجام شود بسیار موثر است.

مراقبه چیست و چه تاثیری بر ذهن ما دارد | آرامشیار
11 دقیقه
اشتراک گذاری

وقتی اضطراب به شما حمله می‌کند، درد زیادی را تجربه می‌کنید یا در برابر افسردگی طاقت خود را از دست می‌دهید چه کار می‌کنید؟ انسان موجود بسیار قدرتمندی است اما در عین حال در برابر مشکلات بیرونی گاهی مقاومت خود را از دست می‌دهد و در هم می‌شکند. بااین‌حال ذهن انسان هزاران برابر قدرتمندتر از آن است که با هر ضربه‌ای بشکند و فرو بریزد. نکته این است که یاد بگیریم چطور از توانایی‌های خود استفاده کنیم و چطور بهترین بهره را از زندگی خود ببریم. مراقبه یکی از تمریناتی است که کمک می‌کند دوره‌های سخت و تحمل‌ناپذیر را کنار بزنیم و بر روی پاهای خود، صبور و آرام بایستیم. مراقبه و مدیتیشن اگرچه جایگزین درمان پزشکی نیستند اما می‌توانند نتایج بهبودی را سرعت ببخشند و به آرامش و سلامتی کمک کنند. در این مقاله قصد داریم زیر و بم مراقبه را بررسی کنیم و چگونگی انجام آن را آموزش بدهیم. با ما همراه باشید.

مراقبه چیست؟

مراقبه چیست؟

مدیتیشن یا مراقبه به مجموعه تمریناتی گفته می‌شود که برای آرام‌سازی ذهن و بدن به کار می‌روند. این تمرینات به‌طور کلی به‌صورت نشسته انجام می‌شوند اما با تمرین و تکرار دیگر محدود به شرایط جسمانی خاصی نیستند و می‌توان در هر زمان و مکانی از آن‌ها بهره‌مند شد. مراقبه انواع مختلفی دارد که در این مقاله به آن‌ها پرداخته‌ایم. در هر نوع از انواع مدیتیشن مانند مدیتیشن خواب، مراقبه صبحگاهی و مدیتیشن آرامش، تکنیک‌های خاصی به کار می‌رود و تمرکز بر موضوع یا مشکل مشخصی است و همه ابعاد وجودی در این تمرینات درگیر می‌شوند.

تاریخچه مراقبه

مراقبه به عربی یعنی تحت نظارت داشتن و به فعالیتی گفته می‌شود که در آن به اعمال، افکار و احساسات خود نظارت می‌کنیم. حالا فردی را تصور کنید که در حال نظارت و بررسی عملکرد فرد دیگری است: احتمالا صاف ایستاده است و سعی دارد نگاهی کامل‌تر و جامع‌تر نسبت به عملکرد او داشته باشد. به‌علاوه متمرکز و آرام است و تمام توجه خود را به فرد روبرو معطوف کرده‌است. بنابراین طبق معنی مراقبه در عرفان اسلامی، ما نیز در این تمرینات به چنین حالتی می‌نشینیم؛ صاف، آرام، ناظر و البته بدون قضاوت.

مراقبه در اسلام از این سخن حضرت محمد آغاز شد: «خدا را چنان بپرستید که گویا او را می‌بینید و اگر او را نمی‌بینید، بدانید که او شما را می‌بیند.» با این سخن، اهمیت مدیتیشن در اسلام نشان داده‌شد. ما در مراقبه ناظر خود، افکار و رفتارمان هستیم و بر خود تسلط داریم.

مراقبه و مدیتیشن چه تفاوتی دارند؟

مراقبه و مدیتیشن چه تفاوتی دارند؟

بسیاری معتقد هستند مراقبه (به انگلیسی: Muraqaba) همان معادل عربی مدیتیشن (به انگلیسی: Meditation) است. یعنی دقیقا با همان اصول و روش‌ها انجام می‌شود و نتایج یکسانی دارد. بعضی دیگر اعتقاد دارند مراقبه شکل مذهبی و عرفانی‌تری نسبت به مدیتیشن دارد. به نظر می‌رسد مدیتیشن بیشتر شبیه به یک تمرین است که بر ابعاد روانی و جسمانی فرد اثر می‌گذارد اما مراقبه علاوه بر این زوایا، به جنبه معنوی انسان نیز می‌پردازد. مراقبه و مدیتیشن در هدف نهایی نیز با یکدیگر متفاوت هستند. مراقبه به منظور قرب و نزدیکی با آفریدگار و فاصله گرفتن از کالبد جسمانی انجام می‌شود در حالی‌که هدف از مدیتیشن، بهبود وضعیت روانی و جسمانی است. توضیحات بیشتر و کامل‌تر را در مقاله «مدیتیشن چیست؟» بخوانید.

آیا مراقبه واقعا اثربخش است؟

وقتی می‌گوییم فواید مراقبه، اغلب به آرامش ذهنی و کاهش اضطراب فکر می‌کنیم. اما مدیتیشن بر همه ابعاد فرد موثر است، از جسم و اندام‌های داخلی و خارجی گرفته تا ساختار مغز و سلامت روان. در این بخش از مقاله قصد داریم به‌طور تخصصی‌تر اثرات مدیتیشن بر جنبه‌های مختلف انسانی را بررسی کنیم.

تاثیرات مراقبه بر مغز و روان

مطالعات نشان می‌دهد که سطوح هورمون‌های سروتونین، دوپامین و ملاتونین در حین این تمرینات افزایش پیدا می‌کند. سروتونین و دوپامین دو هورمونی هستند که به خوشحالی و خلق شاد کمک می‌کنند. دوپامین با خلاقیت، تنظیم هیجانی، یادگیری و دقت موثر است و سروتونین با اضطراب و اندوه کمتر و آرامش بیشتر همراه هستند. ملاتونین نیز به هورمون خواب معروف است و در خواب آسان و عمیق خود را نشان می‌دهد.

همچنین مدیتیشن می‌تواند به هماهنگی بیشتر میان ذهن و بدن منجر شود. تحقیقات نشان می‌دهد حین مراقبه سطح هورمون کورتیزول که به آن هورمون اضطراب نیز گفته می‌شود پایین می‌آید. این هورمون تنها در شرایط خطر جدی باید آزاد شود و به همین دلیل اضطراب پیوسته و دائمی می‌تواند اثرات زیان‌بخش قابل توجهی بر بدن و مغز داشته باشد. مراقبه این اثرات را با کاهش کورتیزول به حداقل می‌رساند. بنابراین این تمرین تاثیرات قابل توجهی بر مغز و سلامت روان دارد.

تاثیرات مراقبه

تاثیرات مراقبه بر بدن

مدیتیشن بر سیستم سمپاتیک اثر می‌گذارد و فعالیت آن را کنترل می‌کند. سیستم سمپاتیک به واکنش‌های جنگ و گریز منجر می‌شود که با افزایش ضربان قلب، بالا رفتن فشار خون، تعرق و بالا رفتن اضطراب همراه است. مراقبه این واکنش‌ها را کنترل می‌کند و از این طریق اضطراب را پایین می‌آورد.

از سوی دیگر مدیتیشن با تغییر نحوه درک درد، آن را کنترل می‌کند و تسکین می‌دهد. طبق تحقیقات افرادی که مراقبه منظم دارند به مرور در برابر درد مقاومت بیشتری نشان می‌دهند. همچنین این تمرینات با کاهش استرس، دردهای ناشی از آن مانند سردرد و معده‌درد را نیز کاهش می‌دهد.

چطور مراقبه کنیم؟

یکی از اصول مراقبه این است که روش واحد و یکسانی ندارد. بهتر است در حالت نشسته بر روی زمین به انجام مراقبه بپردازید اما حتی در حین راه رفتن هم می‌توان این کار را انجام داد. همچنین مدیتیشن در سکوت و فضای آرام پیشنهاد می‌شود اما حتی در محیط‌های شلوغ و بدون بستن چشم‌ها هم می‌توان از مزایای آن بهره برد. بسیاری از افراد می‌پرسند اگر این تمرینات دستور و الگوی خاصی ندارد، از کجا بفهمیم آن را به‌درستی انجام می‌دهیم؟ کافی است به احساس‌تان بعد از مراقبه توجه کنید. اگر متوجه تاثیر آن بر روی روان و جسم خود می‌شوید یعنی مسیر درستی را پیش گرفته‌اید.

دو نکته مهم در انجام تمرینات وجود دارد. مورد اول: برای مشاهده مزایای مراقبه، باید آن را تکرار کرد. با یک بار مدیتیشن شما تاثیر خاصی از آن را بر روی زندگی خود نخواهید دید؛ کار نیکو کردن از پر کردن است! البته، تعادل را همیشه رعایت کنید. قرار نیست نیمی از روز خود را به تمرین بپردازید و از فعالیت‌های مهم زندگی مانند شغل، روابط اجتماعی و مسئولیت‌های فردی خود غافل شوید. نکته دوم: لزوما بعد از انجام مدیتیشن حال بهتری را تجربه نخواهید کرد. ممکن است گاهی خصوصا در شروع این تمرینات، احساس خستگی، دردهای جسمانی مثل سردرد، احساس اندوه یا اضطراب به سراغ شما بیاید. به این احساسات اصطلاحا برون‌ریزی گفته می‌شود. وقتی دچار برون‌ریزی می‌شوید که مراقبه دارد روی شما و نقاط ضعف‌تان کار می‌کند. این احساسات ناخوشایند موقت هستند و به‌مرور بهبود پیدا می‌کنند.

چطور در مراقبه حرفه‌ای شویم؟

شروع کردن مدیتیشن به اراده نیاز دارد اما تداوم آن و پیشرفت دائمی نیز کار آسانی نیست. در این بخش از مقاله به چند نکته مهم می‌پردازیم که کمک می‌کند خیلی زود در مراقبه پیشرفت کنید و مانند یک حرفه‌ای این تمرینات را انجام بدهید:

1.   هدفتان را پیدا کنید

خیلی مهم است که بدانید از مراقبه چه هدفی دارید. مشخص کردن این موضوع کمک می‌کند بهترین مراقبه را انتخاب کنید، به مسیر دلگرم باشید و از تمرین لذت بیشتری ببرید. اگر درد دارید می‌توانید در کنار درمان‌های پزشکی، از مدیتیشن برای تسکین استفاده کنید. اگر اضطرابتان بالاست به کمک مراقبه می‌توانید آن را پایین بیاورید. ممکن است بخواهید صرفا ابعاد معنوی خود را توسعه بدهید که در این صورت نیز انجام تمرینات به شما کمک خواهد کرد.

چطور مراقبه کنیم؟

2.   آموزش حرفه‌ای ببینید

آموزش حرفه‌ای یک مربی و دوره‌های آموزش مراقبه مسیر شما را آسان‌تر و لذت‌بخش می‌کند. به کمک یک دوره آموزش مراقبه می‌توانید حرفه‌ای‌تر این کار را انجام بدهید و با مشکلات رایج و روش حل آن‌ها آشنا شوید. به‌علاوه برای مدیتیشن حداقل در شروع مسیر نیاز به انگیزه دارید و حضور مربی مدیتیشن در کنار هدفمندی کمک می‌کند همیشه علاقمند بمانید.

3.   مقدمات را مهیا کنید

همان‌طور که پیشتر گفتیم مراقبه می‌تواند در هر مکان و زمانی انجام شود اما برای شروع بهتر است تا جای ممکن شرایط خاصی را مهیا کنید و میزان ناراحتی و حواس‌پرتی را به حداقل برسانید. برای افزایش انگیزه می‌توانید تشک یا بالشتک مخصوصی برای نشستن روی زمین تهیه کنید، جای ساکتی در خانه را به مراقبه اختصاص بدهید و زمان مشخصی را در روز به تمرین بپردازید. می‌توانید برای شروع از مراقبه صوتی استفاده کنید.

4.   برنامه روتین داشته باشید

برای تبدیل شدن به یک حرفه‌ای در مدیتیشن و مراقبه، حتما آن را به روتین زندگی خود تبدیل کنید. مهم نیست چقدر در روز را به تمرینات اختصاص می‌دهید، چه ده دقیقه چه یک ساعت، آن را طبق برنامه قبلی و منظم انجام دهید. می‌توانید ساعت‌تان را کوک کنید و هنگام طلوع خورشید به مراقبه صبحگاهی بپردازید. در این صورت با یک تیر دو نشان زده‌اید: هم سحرخیزی را تمرین کرده‌اید و هم روزی شاد و پرانرژی را شروع می‌کنید.

برنامه روتین داشتن به این معنا نیست که اگر احساس نیاز به مدیتیشن داشتید آن را عقب بیندازید تا زمان منحصربه‌فرد آن فرا برسد! شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز که خواستید این تمرین را انجام بدهید، اما همچنان به روتین خود نیز پایبند باشید و آن را تغییر ندهید.

5.   کمال‌گرایی را کنار بگذارید

آن‌هایی که به‌طور حرفه‌ای مراقبه می‌کنند می‌دانند: کمال‌گرایی در دنیای مدیتیشن جایی ندارد! وقتی مدیتیشن را شروع کردید به همان مدت زمان تعیین‌شده بسنده کنید و اجازه بدهید زمان شما به‌مرور و به آسانی افزایش پیدا کند. هجوم افکار به ذهن در شروع مراقبه اتفاقی کاملا عادی است. سخت نگیرید و تنها شاهد باشید تا این دوره زمانی طی شود.

مزایا و معایب مراقبه

مراقبه چه مزایا و معایبی دارد؟

مراقبه ذهن را آرام می‌کند، به شما قدرت تصمیم‌گیری می‌دهد و به زندگی‌تان معنا می‌بخشد. در اغلب موارد مدیتیشن دردهای جسمانی را کاهش می‌دهد، افسردگی و اضطراب را کنترل می‌کند و کمک می‌کند خواب بهتری داشته باشید. با این‌حال علاوه بر مزایای متعدد، این تمرینات معایب انگشت‌شماری نیز دارند. معایب مراقبه قابل چشم‌پوشی هستند و با حضور یک مربی کاربلد یا استفاده از دوره های حرفه‌ای مراقبه می‌توان به همه آن‌ها غلبه کرد. بنابراین اگر از یک متخصص کمک گرفته‌اید جایی برای نگرانی وجود ندارد و می‌توانید از مزایای متعدد مدیتیشن بیشترین بهره را ببرید.

در جدول زیر به‌طور خلاصه به معایب و مزایای مراقبه پرداخته‌ایم.

  مزایای مراقبه معایب مراقبه
1 استرس را کاهش می‌دهد. یک درمان مکمل است.
2 ارتباط با خود و خودآگاهی را بهبود می‌بخشد. بهتر است تحت نظر مربی انجام بگیرد.
3 بینش بهتر و کامل‌تری نسبت به زندگی ایجاد می‌کند. نیاز به تمرین مداوم دارد.
4 به رشد فردی کمک می‌کند و رفتارهای بالغانه را توسعه می‌دهد. بدون خواست، اراده و توجه شما ممکن است نتایج قابل توجهی نداشته باشد.
5 افسردگی، اضطراب و برخی دیگر از مشکلات روانی را بهبود می‌بخشد. نیاز به نظم و تکرار دارد.
6 مشکلات خواب را حل می‌کند. باید به آن فرصت بدهید.
7 به محیط، ابزار و شرایط خاصی نیاز ندارد. ممکن است خاطرات ناخوشایند را یادآوری کند.
8 اغلب به پرورش خلاقیت کمک می‌کند.
9 به ایجاد ثبات عاطفی کمک می‌کند.
10 تمرکز را افزایش می‌دهد.
11 در سلامت روان تاثیر مثبت دارد.
12 اغلب به افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس کمک می‌کند.

اشتباهات رایج درباره مراقبه

اشتباهات رایج درباره مراقبه

سه اشتباه رایج در مدیتیشن وجود دارد:

  1. چیزی به نام «بهترین مراقبه» یا «مراقبه درست» وجود ندارد. شما باید بهترین نوع مدیتیشن را به‌تناسب ویژگی‌های فردی خودتان و زیر نظر مربی و مدرس حرفه‌ای پیدا کنید. زیبایی مدیتیشن در انعطاف‌پذیر بودن آن است.
  2. اشتباه رایج دیگر این است که افراد با ذهنیت قبلی در مراقبه می‌نشینند. بعضی از افرادی که برای اولین بار مدیتیشن می‌کنند انتظار دارند نور سفیدی ببینند. این تمرینات در هر کسی به شکل منحصر به فردی خود را نشان می‌دهد و انتظار قبلی ممکن است شما را از انجام آن ناامید کند.
  3. مدیتیشن درمان نیست! مدیتیشن می‌تواند به‌عنوان مکمل در کنار روان‌درمانی به شما کمک کند و به‌تنهایی نمی‌تواند افسردگی، اضطراب شدید یا مشکلات دیگر شما را حل نماید.
  4. مراقبه یک تمرین انفرادی نیست. با حضور یک مربی متخصص، چه آنلاین یا از طریق دوره‌های مجازی چه به‌صورت حضوری و در کلاس، شما می‌توانید تمرینات مراقبه را به‌شکل گروهی با چند دوست و همراه دیگر انجام بدهید.

کلام آخر

در این مقاله به زوایای مختلف مراقبه و نتایج قابل توجه آن در زندگی پرداختیم و فوت و فن آن را آموزش دادیم. شما در هر مکان و شرایطی می‌توانید این تمرینات را انجام بدهید اما برای آموزش اصولی آن بهتر است از یک آموزش حرفه‌ای کمک بگیرید. در انتهای این مقاله می‌توانید پرسش‌های خود را بپرسید تا تیم آرامشیار در اولین فرصت به آن‌ها پاسخ بدهد.

منتظر دیدگاه شما هستیم دیدگاه خود را حتما بنویسید برایمان تا نمایش دهیم
ارسال نظر

نظرات

121
زینب 28 آذر 1402

عالی و پرمحتوا خانم دکتر دوست عزیزم 😍

محبوبه آموزگار 27 آذر 1402

فوق العاده مطلب جامع و کاملی بود

سعیده 18 آذر 1402

خیلی جالبه و ممنون واس اطلاعات خوبتون
من این کارو یه مدت انجام میداذم جالب بود که
ضربان قلبم پایین نمیومد،و جالبتر اینکه بعضی افراد خوابشون میبرد اما من اصلا😔
مغزم زیادی بیداره

09197931650 18 آذر 1402

ممنونم بابت این مقاله جامع و‌کامل
همیشه فکر میکردم مراقبه و‌مدیتیشن یکی هست ،خیلی مفید بود واسم بینهایت سپاسگزارم 🙏

مائده 18 آذر 1402

خانم دکتر از وقتی که با شما آشنا شدم حس میکنم خدا بهم رو کرده و شما رو سر راهم گذاشته برا نزدیک شدن به خودش…تا حالا مراقبه انجام ندادم ولی الان با خوندن در موردش انشاالله که بتونم انجام بدم و مطمعنم که نتیجه بخشه

پریسا 18 آذر 1402

سلام من تا حالا نه تجربه داشتم خواستم این شروع کنم

Sana 17 آذر 1402

مراقبه های گلدن تایمتون عالیه

عزت 16 آذر 1402

سلام خانم دکتر وقتتون به خیر
خیلی کامل وعالی بودلذت بردم
نمی دونستم با هم فرق میکند
متشکرم متشکرم متشکرم

سوسن تقى پور 16 آذر 1402

سلام توضيحاتتون بسيار عالى برد ممنون از شما بابت وقتى كه برامون ميزاريد و حال خوبى رو كه منتقل ميكنيد ♥️

نسترن حاجی وندی 16 آذر 1402

مراقبه کردن رو خیلی دوست دارم اما یک سوال اگر حسن مراقبه با یک صدایی یهو ذهنمون از مراقبه خارج شد و تا اومدیم کنترل کنیم ذهن رو از دستمون خارج شد اونجور با کیفیت نتونستیم ادامه بدیم بقیه مراقبه رو اشکال نداره آسیبی نمیزنه؟ این برام شده یه مسئله.

مریم ابراهیم پورنیک 15 آذر 1402

سلام با تشکر از خانم آشتیانی عزیز
خیلی فوق العاده بود
مراقبه واقعا خیلی عالیه من حدود ۳ماه هستش که صبح ها مراقبه انجام میدم و زمانهایی که احساس کنم حالم خوب نیست انجام میدم و واقعا به ادم ارامش میده و باعث میشه ذهنت ارام بشه و راحت تر ذهنت رو کنترل کنی

زهرا فلاحی 15 آذر 1402

سلام خانم دکتر عزیز. من بی نهایت از شما سپاسگزارم که من رو با مراقبه آشنا کردید واقعا مراقبه درست حال آدم رو دگرگون میکنه. من قبلا هم مدیتیشن انجام داده بودم ولی چنین حسی رو پیدا نکردم. الان از مراقبه های رایگان داخل کانال تلگرامتون استفاده میکنم و واقعا لذت می برم. امروز یک مسئله ای برام پیش اومده بود تا مراقبه انجام ندادم ذهنم آروم نشد. از وقتی با شما آشنا شدم برکات زیادی وارد زندگیم شده امیدوارم انرژیش به خودتون برگرده❤

09113144190 15 آذر 1402

سلام خانم دکتر ،من تازه آشنا شدم با شما،روح پدرتون شاد،اول شکر خدا دارم وبعداینکه،با شما آشنا شدم،شکرخدا،دوست دارم مراقبه ادامه داشته باشه و من ،حرفه ایی تر کارکنم،اول راهم،درضمن گفتین در موردکودک درون تو دفتر بنویسم نوشتم اما راز هست ،دفترم سیمی هست،وپشت اون ورق تشکرهامو نوشتم،این دفتر چیکار کنم ،چون در خونه ما احتمال ببینن زیاده ومیخونن،من نمیخام کسی بدونه حرفهامو ،راز هست بین منو خدا، آیا اون برگه دفترمو پاره کنم ؟چیکار کنم راهنماییم کن کمک میخام،در ضمن سومین روز صبح مراقبه، یک دقیقه بعد صداتون قطع شد ومن نمیدونستم چیکار کنم، دراین مواقع چیکار باید کرد؟خیلی دوستون دارم و دعاتون میکنم
الهی عاقبت بخیر بشی

خدیجه رحمانی 15 آذر 1402

خیلی ممنون خانم دکترعزیزهمیشه می شنیدم مراقبه ومدیتیشن ولی فرقشونمیدونستم مرسی🙏🏻

Tahmine 15 آذر 1402

دوست دارم یاد بگیرم

سیده مهین هاشمی مقدم 15 آذر 1402

سلام و درود به بانوی علم و معرفت و یک دوست معنوی خیلی عالی بود و آموزنده چرا که باعث شد تا من بتوانم بیشتر به مراقبه مدیتیشن عمل کنم و روتین زندگیم کنم سپاسگزارم❤❤

محجوبی راد 15 آذر 1402

عالی بود تشکر

فاطمه 14 آذر 1402

سلام استاد عزیزم و هم فرکانسی های عزیز
استاد من چند ساله که هم مراقبه و یوگا را انجام میدم ولی هیچ کجا به خوبی مراقبه های شما ندیدم من تاثیر این مراقبه های همراه با معنویت شما را به عینه توی زندگیم دیدم بنده روانشناسی خوندم ،انسان مذهبی هم نیستم ولی با مراقبه های خاص و یونیک شما بسیار حال خوب دارم و اینها همه از لطف خداست که استادی مثل شما دارم
در مورد مقاله اون قسمت جدول بندی مزایا و معایب را خیلی دوست داشتم برام جالب بود
انشالله خیر دنیا و اخرت نصیبتون بشه
سپاس

فاطمه 14 آذر 1402

مراقبه خیلی خوبه آدم آرامش میگیره وگفته هاشماهم عالی بود.من انجام دادم یه آرامش خاصی داره ولی با گفته های شما متوجه شدم بایدادامه دارباشه نه اینکه بیخیال شد..خیلی حرفهای شمابه آدم آرامش میده من مراقبه کودک درون انجام دادم واقعاعالی بودتشکرعزیزم انشاالله حاجت روابشین

M. B 14 آذر 1402

سلام خانم دکتر عزیز یه سوال خیلی وقته ذهنمودرگیرنموده امیدوارم بتونیدمنوراهنمایی وکمک کنید. من100تاکتاب توسعه فردی وغیره مطالعه نمودم وازمدیتیشن زیادخوندم امامیگن بامدیتی‌شن ارواح واجنه به زندگیمون ورود پیدامیکنن میخواستم ببینم صحت داره یاخیر؟ لطفامراازاین شک وشبهه رهاکنیدممنونم

سودابه 14 آذر 1402

عالی بودخانم دکتر
من واقعا به آرامش می رسم بامراقبه هایی که انجام میدم.

پریسا 14 آذر 1402

ممنون ازاطلاعات جامع وکاملتون من تمام مراقبه ها داخل کانال انجام میدم وحس عالی بدست اوردیم تواین دوماهی که باپیج شما اشنا شدم
من دوستدارم مراقبه ها فایل های بیشتری بارگزاری بشه تادرطول روز بسته به شرایطمون استفاده کنیم

سمیرا 14 آذر 1402

بسیار عالی 👏🏻👏🏻

مریم جلالی 14 آذر 1402

سلام و خداقوت،در موردمقاله چون نوشته شده مدینیشن یا مراقبه این اشتباه بوجود میاد که یکیست و بیشتر سطرها هم بجای مراقبه از کلمه مدیتیشن استفاده شده که خوب باید تصحیح شود.از مراقبه تجربه زیادی ندارم اما در یوگا شاواسانا داریم که نیمچه مراقبه به حساب میاد،وانهادگی داریم و حس خوشایند رهایی

فاطمه 14 آذر 1402

سلام خانم دکتر خوب و دوست داشتنی.
من مدتیه تو کانال تلگرام عضو شدم و آموزش‌ها رو نت برداری میکنم و مراقبه ها رو انجام میدم ولی مرتب انجام نمی‌دادم مثلا چند روز صبح انجام می‌دادم چند روز نه.
ولی تو نقاله متوجه شدم که باید مرتب و روتین باشه تا اثر بخش باشه.
و اینکه برای دردهای جسمانی خوبه من نمیدونستم مخصوصا وقتی دیدم درد معده هم خوب میشه خیلی ذوق کردم چون من باهاش درگیرم.
از این پس سعی میکنم اگر گلدن تایم صبح نتونستم گلدن تایم غروب یا هر وقتی که تایم جور شد حتما داشته باشم.
چون قبلا فکر میکردم حتما باید صبح باشه.
خلاصه که خوندن مقاله خیلی بهم کمک کرد تا بهتر با مراقبه آشنا بشم .
خدا رو شاکرم به خاطر آشنایی با خانم دکتر مهربون و آگاه و دوست داشتنی مثله شما.
خیلی دوستتون دارم….

مونا اقبال 14 آذر 1402

من گهگاهی مراقبه انجام میدم اما نمیتونم به صورت نشسته انجام بدم .خیلی حس خوبی به آدم دست میده
ولی دوستدارم که هر روز مراقبه کنم اما نمیدونم چجوری در چه موضوعاتی

09136529145 14 آذر 1402

ممنون از توضیحات کامل و جامع عالی بود

زهرا صالحی 14 آذر 1402

سلام وقتتون بخیر ✨
به نظرم مراقبه برا تمام کسایی که میخوان به اهداف زندگی شون برسن یه چیز حتمی هست و واقعاً نیازه چون مغز انسان و روح انسان آرامش میگیره انگار تو بغل خدایی و وقتی هر روز اینکار و انجام بدی قطعاً بعد چله یا ۱۲۰ روز شگفتی های زیادی میبینی و. دقیقاً این ذکر ها و مراقبه ها روی حافظه ناخودآگاه ما تاثیر زیادی داره چون من یک دختر ۲۳ ساله هستم و تمام فیلم های سینمایی انیمیشن ها و موسیقی ها و کتابها بی رو خوندم و دیدم و شنیدم که به شدت برام مخرب بودن و نتایجش رو به وضوح توی زندگیم دیدم و مطمئنم این اذکار و این مراقبه ها یه چیز ضروری برای انسانی که به خودش و ذهنش اهمیت میده واجبه 🤌🏻من فقط یکی از چله هاتون و شرکت کردم و هنوز کامل نشده ولی دارم نتایجش رو میبینم و دوس دارم زودتر همه دوره هایی که گذاشتین رو تهیه کنم.
خدا قوت به خانوم آشتیانی و تیمشون 🤍

مریم 14 آذر 1402

بسیار عالی مراقبه را توضيح دادید و سوالات زیادی در ذهنم بود که پاسخ آن را يافتم و مراقبه شفای کودک درون بهترین مراقبه ای بود که تا حالا انجام دادم خیلی متشکرم از خانم دکتر عزیزم

شبنم اقبالی 14 آذر 1402

ومن همیشه ۱ ساعت قبل نماز صبح بلند میشم به نظرم این موضوع بیشتر زندگیمو رنگ بویی دوباره داده من عاشق رنگ سبزم زندگیمم خدا بابت این ساعت طلایی بلند شدنم به رنگ دلخواهم دراورده ورنگ کرده برام من هروقت یه کم بعد اذان بلند بشم غصم میگیره میگم خدا امروز دوسم نداشتی یاچه کاراشتباهی انجام دادم که توفیق بلند شدن ساعت طلایی ویک ساعت قبل اذانتو بهم ندادی خیلی ناراحت میشم وهمیشه دعام اینه خدایا توفیق بلند شدن درساعت طلایی و۱ ساعت قبل اذان صبحتو ازمن نگیر چون همه چیز زندگی ما درهمین سحر تاکید میکنم ۱ساعت قبل اذان صبح بلند شدنه

شبنم اقبالی 14 آذر 1402

خیلی ازتون ممنونم خانم دکتر که به طور شفاف فرق بین مراقبه ومدیتیشنو بهمون گفتید ومن بیشتر فرق بین این دوموضوع رومتوجه شدم وخداراشکر من باکمک مربی مدیتیشن انجام دادم وتاثیرشم دیدم وحسو حال عالی به روحم وجسمم والبته زندگیم وارامشم داده ومن خداراشکر خیلی به خدام نزدیکترشدم صبورترشدم واگاه ترباشماکه آشنا شدم دیگه زیباترشد همچی چون خیلی بهم اگاهی دادین موفق باشید برام دعاکنید تازه دارم کسبو کارمو شروع میزنم دعام کنید تابه درامد برسم ورشد کنم وموفق بشم وکم نیارم تومسیرم برای رسیدن به موفقیت ودرامدوزندگی که میخوام

امید صادقی 14 آذر 1402

سلام .چند وقتیست که رابطه خود دچرا با خدای خودم بهتر کردم .و خدای بزرگ هم رحمتش را هر روز بیشتر بر من میبارد.
و اینکه شما را پیدا کردم و هر هفته سعادت دیدن مولایمان و سروروسالار شهیدان را دارید خوشحالم.و لحظه شماری میکنم برای رفتن به کربلا.
سحرخیزی رو هم از نماز یاد گرفتم .
که هر چه پروردگار ما میگه فقط برای نجات و آگاهی خودمان است .ممنون امید صادقی

آمنه 14 آذر 1402

سلام خانم دکتر عزیز من با افسردگی دست و پنجه نرم می کنم افسردگی بعد از زایمان گرفتم با توکل بر خدا تونستم کنترلش کنم من مراقبه رو در نماز خوندن می بینم ولی مثل قبلا نمازمو با احساس نمی خونم دوس دارم اون نمازی که انگار با معبودم چهره به جهره حرف می زنم برام تکرار شه حس ناب رو بگیرم

فرشته غفاری 14 آذر 1402

سلام خانم دکتر عزیز ومهربان.به چه نکته ای اشاره کردید.من واقعا به دنبال معنویت وآرامش هستم ویه وقت هایی درمسیرگم میشوم .بارها مراقبه را تجربه کردم اما با راهبر.هرگز خودم نتوانستم به تنهایی این کاررا انجام دهم.بی صبرانه منتظر یادگیری مراقبه هستم.ممنون از آموزه های کاربردی وخوبتون.ومن الله توفیق

09140444020 14 آذر 1402

ممنونم وسپاسگزارم مقاله عالی بود .من اولین مراقبه را بعد از خرید دوره ۳۰ روز عاشقی باخدا انجام دادم و قبلش اصلا چنین لذت و آرامشی را تجربه نکرده بودم .خیلی آرامش و انرژی میگرفتم .و کیفیت خوابم خیلی خوب شده بود .اینقدر اثراتش روم معلوم بود که پسر پانزده ساله من که اصلا گرایش معنوی نداره یک شب به من گفت خیلی تلاش میکنم ولی بد میخوابم بهش گفتم میخوای مراقبه گوش کنی گفت بله .براش گذاشتم .راحت خوابید ،فردا شب خودش اومد و گفت میشه همون چرت و پرتهایی که دیشب گذاشتی را بزاری تا من بخوابم ،براش گذاشتم الان دیگه اون طوری نمیگه و بیشتر شبها میاد و میگه برام فایل مراقبه خانم دکتر را بزار تا راحت بخوابم .
سپاس از آگاهییهایی گه به من رسوندید .

09136414339 14 آذر 1402

در این مقاله در مورد مراقبه صحبت شد ولی در مورد چگونگی انجام آن نه آن انشاالله بعد از آموزش های شما بتونم مراقبه های خوبی انجام دهم

مريم 14 آذر 1402

عالي ممنون

اعظم رمضانی تبار 14 آذر 1402

بسیار جامع و کامل بود ممنونم از شما خانم دکتر عزیز

مبینا 14 آذر 1402

خدا را چنان بپرستید که گویا او را می‌بینید و اگر او را نمی‌بینید، بدانید که او شما را می‌بیند
مقاله کامل و جامع
عالی بود💚

مبینا 14 آذر 1402

مقاله کامل و جامع
عالی بود
خدارا چنان بپرستید که گویا اورا میبینیدو اگر اورانمیبینید بدانید که او شما را میبیند💚

Mobina 14 آذر 1402

کامل و جامع
مقاله عالی
خدارا چنان بپرستید که گویا اورا میبینید💚واگر اورا نمیبینید بدانید که او شما را میبیند

maryam hamedi 14 آذر 1402

عالی بود خیلی کامل توضیح داده شده
مراقبه باعث آرامش میشه

فاطمه مهبودی 14 آذر 1402

من خودم توی دوره های پاکسازی چاکراهای شرکت کردم احساس میکنم مهربونتر شدم کنترل خشمم بهتر شده و آرومتر شدم وقتی مراقبه و مدیتیشن انجام میدی احساس آرامش خاصی داری که خیلی لذت بخش

مریم بازداد 14 آذر 1402

دیدگاهی کلی می داد. و برای شروع مناسب

زهراسلیمانی 13 آذر 1402

مراقبه ها بینظیرترین ارتباط روح و جسم باخداست پرازآرامش انرژی و حال خوب خدایی،گلدن تایم و۳۰ رو عاشقی ۵و۵ صبح عالیه من حالم و بااستاد که محبت کردن برنامه میدن وداخل گروه گذاشتن پیش میبرم بهترین حال جهذن و دارم الهی شکر بابت این آگاهی و مراقبه که حالمان روز به روز پرازنور و رحپت میشود.خداروشکربخاطراین لطف خدا استاد راحفظ کند❤️

الهه نادری 13 آذر 1402

عالیه من خیلی با مراقبه کردن حال درونیم خوب شده ممنونم ازتون انگار یک شخص جدید ازم متولد شده

زینت موسایی 13 آذر 1402

مرسی دوست عزیز خیلی خوب بود برای من که فرق این دو را نمیدانستم و خوب باز کرده بودین ومن خیلی بیشتر درک کردم فهمیدم .وکامل بود مرسی از شما که به فکر هستین

زهرابغدادی 13 آذر 1402

مثل همیشه کامل و جامع، بهترین راه درسترین راه هست که راهنما و رهبر بهت معرفی میکنه.

معصومه عوض زاده 13 آذر 1402

مراقبه باغبانی کردن از روح و روان هست ۱۶ سال تجربه اش را دارم و هر زمانی اراده کنم مراقبه شده حزیی از وجودم
و تجربه مراقله دو قلب و روح برتر و کندالینی و ماورا و ….دارم خدارو شکر

سمیرا 13 آذر 1402

من امروز اولین مراقبه رو با شما انجام دادم.اینکه باز کردین اصلا مراقبه چیه و برای چه چیزهایی خوبه و اینکه از صفر شروع کنی و کمالگرا نباشی . اینکه واقعا یه مربی کنارت باشه خیلی خوبه . به امید خدا با شما شروع میکنم تا به نتایج عالی دست پیدا کنم🌹💜

09189934473 13 آذر 1402

خیلی ممنون از سایت ،پیج و کانال خوبتون 🙏
من که وابسته و جذب آموزش های شما شدم 💚
فقط میخوام راهنماییم کنید چرا بعد مراقبه با وجود این که ورزش هم میکنم باز خوابم میاد ،
و اینکه موقع سرما خوردگی و کسالت شدید جسمانی مراقبه خوبه یا بد؟

نفیسه دهقانی 13 آذر 1402

سلام خانم دکتر واقعا مفید وعالی وآموزنده بود مقاله ممنونم وخداروشاکرم که به طوراتفاقی باپیج شما آشنا شدم و هرروز بیشتر ازروز قبل مشتاق آموزشهاتون هستم دوره ۲۱روزه نقشه راشکوفایی و چله معنویت وتغییر را گوش دادم لذت بردم الان به لطف خدا شکرگزاری عادت هرروزم شده وچقدر حس نابی داره ممنونم ؛وازخدا میخام به شماعمری طولانی وباعزت بده

اعظم روشنایی 13 آذر 1402

من تجربه مدیتیشن رو زیاد دارم خیلی با استاد برازنده دوره برمیدارم و در چله هايي که میذارن شرکت میکنم عالیه عالی خیلی حس خوبیه فقط تنها مشکل من اینه نمیدونم چرا از نصفه های مدیتیشن خوابم میبره😄
فقط مدیتیشن های شکرگذاری رو خوابم نمیبره خیلی حال میده وقتی خودتو در آغوش پروردگار حس میکنی و باهاش صحبت میکنی و بابت تمام نعمت‌هایی که داده ازش تشکر میکنی اون لحظه اصلا دلم نمیخواد تموم بشه خیلی حس قشنگیه فارغ از همه چی میشی اون لحظه

مریم جمشیدی 13 آذر 1402

ممنونم از مطالب مفید و کاربردی شما
من مدتی با کانال تلگرام و مراقبه هایی که گذاشته بودین جلو رفتم و خیلی خوب بود
براتون عشق،ارامش،برکت ارزومندم🤍💚💙✨

مریم جمشیدی 13 آذر 1402

ممنونم از مطالب مفید و کاربردی شما
براتون عشق،ارامش،برکت ارزومندم🤍💚💙✨

حوریه خورمهر 13 آذر 1402

عالی بود ممنون خانم دکتر

نرگس 13 آذر 1402

حتی خوندن این مقاله هم بهم آرامش داد
لازمه همه زندگی ها هست این مراقبه خدا کمک کنه بهمون تا به آرامش برسیم

پریسا صمیمی 13 آذر 1402

مقاله‌ی بسیار خوبی بود. ممنون از خانم دکتر آشتیانی عزیز که علاوه بر وقت بسیار زیادی که با عشق و از قلب برای دنبال کنندگانشون میگذارن، فرصت مطالعه‌ی مقالات علمی و مستند رو فراهم میکنند.
خداوند پشت و پناهشون باشه.

سحر حاجی 13 آذر 1402

سلام خسته نباشید
میشه بگین چرا بعضیها حرکات مدیتیشن را مثل حرکات شیطان پرستان میدانند و براین باورند کسانی که الهه شیوا یا همون (جن)را میپرستند،طرز نشستنشان هنگام مدیتیشن مانند الهه شیوا است

فاطمه 13 آذر 1402

خیلی دوست دارم استاد یه کانال تلگرام بزنن و همه بچه های دوره ۳۰روز عاشقی باخدا اونجا عضو بشن تا بتونیم هممون باهم حرف بزنیمو تجربیاتمونو برای هم تعریف کنیم..اینکه آدم با کسایی شبیه خودش رفیق بشه خیلی خوبه

فاطمه 13 آذر 1402

حتی فکر کردن به این که دورم یه هاله ی زیبا باشه حالمو خوب میکنه چه برسه به اینکه بامراقبه اونو تو تک تک سلولای بدنم ببرم…

فاطمه 13 آذر 1402

مراقبه ذهن شلوغ رو آروم میکنه

فاطمه 13 آذر 1402

من با مراقبه های ۳۰روعاشقی باخدا زندگیم عوض شد…اما به این نتیجه رسیدم که باید تکرارداشته باشه…اینکه یکماه مراقبه کنی و توجه داشته باشی بعد یهو بیای پله اول اصلا خوب نیست…

رقیه کوهساری 13 آذر 1402

واقعا همینطور که بدنمون به غذا نیاز داره به نظرم مراقبه هم غذای روح میتونه باشه،وبهترین زمانش هم همون گلدن تایم هست توسط راهبری چون استاد آشتیانی که فوق‌العاده میشه.حس آرامش وشادی از دستاوردهای مراقبه میتونه باشه 💚

زهرا اصل كاووسي 13 آذر 1402

من تا حالا تجربه مراقبه رو نداشتم ولي خيلي دوست دارم تجربه كنم

09124314389 13 آذر 1402

اولین بار من با خانم دکتر با موضوع کودک درون مراقبه رو شروع کردم و دومین بار امروز در لایو بود بسیار تجربه عالی و خوبی بود

وجیهه سادات سیدمحمد 13 آذر 1402

سلام ممنون از مقاله خوبتون
مشکلی که من در مراقبه دارم این هست که نمی تونم خوب خودم،محیط و هاله های نورانی رو که راهبر میگن تجسم کنم و ذهنم دائم می پرد،نمی دونم چطور باید تصویرساز ی ام رو قوی کنم و ذهنم رو کنترل کنم.ممنون اگه راهنمای ام کنین.

فاطمه 13 آذر 1402

گلدن تایم به خصوص مراقبه های عاشقی با خدا
خیلی عالی حس خوب و ارامش به روح دادنه من نماز‌نمیخونم اما مراقبه صبح گاهی تا طلوع افتاب داارم وحس خوبیه که استاد ما رو هل میده تشکر تشکر

زهرا بغدادی 13 آذر 1402

در واقع مثل باقی موارد، برای موفقیت و دست یابی به یک نتیجه درست نیاز به یک راهنما یا مربی و استاد در آن زمینه داریم.

09127017669 13 آذر 1402

عرض سلام وخدا قوت به خانم دکتر آشتیانی وتیم پرتلاششون من قبلا کلاس یوگا می رفتم ودرکنارورزش مراقبه هم انجام دادم وآشنا هستم که آرامش خوبی می گرفتم ولی چند وقتی هست که درگیر کمردردشدم وازنظر ذهنی هم به هم ریخته بودم که بامراقبه های خانم دکترخیلی آرامش گرفتم ودردم هم روز به روز کمتر شدالبته با اطلاعاتی که خانم دکتر درلایوها ودرنقشه راه شکوفایی پلاس درمورد مراقبه گفتندرا خداراشکر آگاهی بیشتری کسب کردم سپاسگزارم از خداوندکه من را با خانم آشتیانی آشنا کردند خدایا شکرت ،خدایاشکرت ،خدایا شکرت💚

مریم حسینیان 13 آذر 1402

من مراقبه را با دوره ۳۰ روز عاشقی با خدا شروع کردم
اوایل بیرون ریزی بصورت گریه داشتم یا در مراقبه پادرد رو تجربه کردم وقتی علت رو پرسیدم فرمودن انرژی مانده در پاها باعث درد می‌شود و داشتن درد و گریه طبیعی هست و کم کم تمام می‌شود و همینطور هم شد و خداروشکر الان عاشق مراقبه هستم

شکوف 13 آذر 1402

🥰🥰👌👌❤️بسیار عالی و بسیار تاثیرگذار 😍من قبلا مراقبه میکردم ولی چند سالیه دیگه انجام ندادم ولی اینقدر این متن تاثیر داشت ک دوس دارم از همین الان مراقبه رو دوباره شروع کنم😍🥰با تشکر از سایت ارامشیار وخانم دکتر عزیز که همیشه خیر هستن واسه ما❤️

فرناز احمدی 13 آذر 1402

سلام
مراقبه باید درکنار عبادت ک بالاترین مرتبه قرب پروردگار است انجام پذیرد و برای مراقبه بهتر آن است ک انسان مرشدی داشته باشد در مسیر رشد و آگاهی برای حصول
ضمن تشکر از مقاله کامل و جامع شما .

09122448859 13 آذر 1402

عااالی بود

عاطفه ابراهیمی 13 آذر 1402

خیلی کانل خوب بود مراقب مثل یک ورزش برای روح که اگر انجام ندیدم روانمان آسیب پذیر میشه از استاد یادگرفتم بهترین زمانش گلدن تایم ومراقبهای استاد حرف نداره به خصوص مراقبه های ۳۰ روز عاشقی با خدا

سلیمانی 13 آذر 1402

سلام
دید و نگاهم به مراقبه تغییر کرد
همان یوگاست درسته؟

خدیجه باقرزاده 13 آذر 1402

من چند هفته ای هست که با مراقبه از طریق فضای مجازی آشنا شدم و روی کاهش اضطرابم خیلی نقش داشته.

فاطمه 13 آذر 1402

من مراقبه های رایگان استاد اشتیانی را انجام دادم و اولین بار مفهوم مراقبه را از استاد یادگرفتم و بعد از اساتید دیگه ببشتر یادگرفتم ک چطور مراقبه و مدیتیشین اتجام بدم مراقبه و مدیتیشین وقتی مداوم باشه واقعا زندگی ادم تغییر میکنه من ۲۰ سالمه و تقریبا دوساله مراقبه و مدیتیشین انجام میدم و دعا میکنم همه افراد واقعا به این درک برسن و انجام بدم مراقبه و مدیتیشین را

09396156375 13 آذر 1402

عالیه این مقاله’ من فک میکردم مراقبه ومدیتشن یکیه ولی خیلی واضح توضیح دادین ممنون از شما خانم دکتر😍

مریم 13 آذر 1402

ممنون از توضیحات کامل و جامع

مریم فرج زاده . 13 آذر 1402

در مقاله، کلمات مدیتیشن و مراقبه بجای هم هم استفاده شدند و به نظرم مخاطب را سردرگم میکند.
ممنون از توضیحات کلی شما

الهه عصمتی 13 آذر 1402

سلام استاد وقت بخیر چیکار کنیم ک توی مراقبه حواسمون پرت نشه و تمام روح و جسممون با مراقبه یکی بشه؟

مرجان رسولی 13 آذر 1402

سلام عرض میکنم خدمت خانم دکتر عزیز وپشتیبانهای عزیز. خیلی مطالب عالی و مفیدی بود سپاسگذارم خانم آشتیانی عزیز که مارو در این مسیر هدایت میکنید، از دانش های مفیدتون برای ما به اشتراک میذارید. من هنوز هیچ دوره ای تهیه نکردم اما از دوره های رایگان تون خیلی نتیجه گرفتم خیلی سطح آگاهی بالا رفته شکر خدا خیلی حالم خوبه خیلی نسبت به قبل موفق تر شدم. تقربا هر روز مراقبه میکنم. گاهی اوقات ۳بار. نمیدونم چطور ازتون تشکر کنم. من کسب وکار خودمو بدون سرمایه اولیه راه انداختم هر روز یه آگاهی های بهم میرسه در مورد روابط شغلم که میدونم همه شون از لطف خدا و مراقبه هایی که انجام دادم. من ازتون سپاسگذارم و نمیدونم چطور ازتون تقدیر کنم که راه درست زندگی رو بهم نشون دادید. دیگه خودمو کوچیک نمیکنم خودمو سرزنشنمیکنم. برای کودک درونم کادو میخرم. از پولهایی که خرج میشه ناراحت نمیشم. میدونم ده برابرش برمیگرده منی کهتا ۴ماه پیش، درآمد خوبی نداشتم الان جایی که بدون پول پیش گرفتم و ماهیانه ۶ملیون اجاره میدم و روز به روز میدونم درآمدم بهتر میشه حتی روابطم بهتر شده. فقط اینو میدونم شما هم این دنیا رو خریدید برای خودتون هم اون دنیا. اینو میدونم منی که نماز نمیخوندم الان که مراقبه میکنم حس میکردم چیزی درونم جاش خالیه وقتی شروع کردم مجدد نماز خوندن اون خلا جاش پر شد.

مهناز 13 آذر 1402

چه اندازه توضیحات کامل وبی نقص بود کلام شما صدای شما قلم شما آرام بخش ممنون از شما

طاهره 13 آذر 1402

عالی بود جامع و کامل

مژده کلانترهرمزی 13 آذر 1402

خیلی به نظرم به اعتقادم ایمان دارم با جون ودل و میدونم که بهش میرسم

محمدی 13 آذر 1402

سلام،ممنون از وقتی که گذاشتید،خیلی خوب بود

09189627078 13 آذر 1402

سلام و عرض ادب و خداقوت ب خانم دکتر عزیز و تیم قدرتمندشون اول خداروخیلی شاکرم ک شما روتو مسیر زندگیم قرارداد تا رشد کنم ،من بعداز انجام تمرینات نقشه راه شکوفایی و خرید دوره فوق العاده ۳۰ روز عاشقی باخدا (که دوماه طولش دادم بخاطر تمرین و تکرار )وخرید دوره نقشه راه شکوفایی پلااس ک عجیب غریب پولش جور شد شکرخدا و اول ماه نو ب امید خدا استارت نقشه راه شکوفایی پلاس رومیزنم بلطف خدا ….انجام مراقبه ها حال روحی و جسمیم عالیه اوایل بدن درد و برون ریزی و خشم زیاد داشتم با تکراروتمرین ودقیقا طبق مطالبی ک شما تومقاله فرمودید عمل میکردم و نتیجه الانم فوق العادس و آرامش بزرگترین دست آورد مراقبه هام بوده و آشتی با کودک درونم هست ،حس خوب بهترین ره‌آورد بوده برام ،دعاگوتون هستم همیشه و آرزو دارم روزی مثل شما رسالتم را ب بهترین نحو انجام بدم و دردرگاه معبودم روسفید و خندان باشم بازم ممنونم ازشما

فاطمه جوانی 13 آذر 1402

سلام خانم دکتر سپاسگزارم از مقاله پربارتون.مباحث معنا و معنویت به تعبیر ویکتور فرانکل بسیار در آرامش انسان تاثیر می گذارد مراقبه ایستگاه تداعی زبانی، تفهیم به نفس و تلقین ذهن به ناهشیار است.مجموعه ای از اصول، ارزش ها ، باورها و مراسم مسلک هایی که باید در رفتار و گفتار در زندگیمون ذخیره کنیم
به نظرم قوی ترین روش مراقبه، مراقبه با کلام و با رفتار و سبک زندگی لایف استایل زندگیمون هست.

زهرا ثابتی 13 آذر 1402

سلام من دوست دارم بعد از نماز صبح که خونه ساکته برای چند دقیقه مراقبه کنم فقط نمیدونم باید به چیزی که‌ دوست داریم فکر کنیم یا اینکه اصلا به هیچ چیز فکر نکنیم

فاطیما محمدی 13 آذر 1402

من وقتی مراقبه می کنم واقعا اون روز بهترین اتفاقات برام پیش میاد تاثیر خیلی خوبی در حال و زندگیم ایجاد میکنه استرس و اضطرابم کمتر میشه و احساس می کنم به خدا نزدیک تر شدم همه مراقبه هام با استاد آشتیانی انجام میدم و کلا از ایشون یاد گرفتم

اعظم قلی زاده 13 آذر 1402

بسیار جامع و کامل توضیح دادین

علی اکبر زارع فرد 13 آذر 1402

عالی بود دمتون گرم🌹❤️

سونا 13 آذر 1402

مقاله ای بسیار کامل و مفید بود. پیروز و موفق باشید 🌹

فاطمه کاظمی 13 آذر 1402

بسیار عالی وکامل

سمیه عرفانیان 13 آذر 1402

بسیار عالی بود ممنون از آگاهی که بهمون هدیه دادین❤️

مبینا 13 آذر 1402

با سلام
خیلی ممنون از مقاله ی مفیدتون واقعا عالی بود و جواب سوالاتی که در ذهنم داشتم راجع به مراقبه پاسخ داده شد

سارا آهنگری 13 آذر 1402

بنظرم مراقبه یکی از بهترین راه های ارتباط باخدا و‌درون خودمونه خیلی دلم میخواد دوره کاملشو یاد بگیرم 🥺

مینا 13 آذر 1402

سلام وقتتون بخیر با مصرف قرص خواب اور و اضطراب میشه مراقبه کرد

مینا 13 آذر 1402

سلام وقتتون بخیر آیا کسی که قرص شبا خواب اور و قرص اضطراب مصرف کند میشود مراقبه کند؟؟

نسترن ابراهیمی زاده 13 آذر 1402

من تا حالا مراقبه انجام ندادم ولی هروز اول صبح شکرگزاری میکنم مینویسم توی دفترم وهرشبدقبل خواب کلا زیاد شکرگزاری میکنم وبیشتر اوقات حتما باید چشم هامو ببندم که اتصالی بین خودمو خدایم حس کنم و بعدش حالم خیلی خوب میشه از این به بعد هم با راهنمایی های خانم دکتر هم میخام مراقبه یاد بگیرم چون خیلی دوست دارم 😍💚

لیلا الله مددزاده 13 آذر 1402

من هر روز مراقبه میکنم.

مرجان بخشی 13 آذر 1402

خیلی خوب بود به نظر من نماز خوندنم یه نوع مراقبه در بهترین زمان های روز که سطح انرزی زمین بسیار بالاست موفق باشین

,قربانی. 13 آذر 1402

خیلی عالی بود خانم دکتر من تازه آشنا شدم با شما امااز اولین پست شما شروع کردم وحال خوبمو اول خدا بعد مدیون شما هستم چون مطمئنم خواست خدا بوده من باشما آشنا شدم ممنونم ازتون ♥️

راحله 13 آذر 1402

من از درد شدید دیسک داشتم زجر میکشیدم بهم پیشنهاد دادن که علاوه بر فیزیوتراپی و استخر برم یوگا کار کنم بعد اول و اهر تمرینات یوگا مربی مون همیشه مدیتیشن انجام میدادن و دردای من بعد از گذشت ۸جلسه صفر شد دردی که یک سال کار منو به استراحت و دکتر و دوا کشیده بود الان که این مقاله رو خوندم متوجه شدم که دردای من با آرامشی که بدست آوردم رفع شد نه با تمرینات کششی یوگا و نه با فیززوتراپی

مریم جلالی 13 آذر 1402

سلام ممنونم از لطف خداوند كه شمارا درمسيرزندگی من قرارداد من خیلی با مراقبه اول شما شفای کودک درون ومراقبه ۳۰روز عاشقی با خدا خیلی لذت بردم من خیلی شکر خدا کردم ممنونم از شما خانم دکتر ومعلم عزیزم

09331215132 13 آذر 1402

عالی بود عزیزم
ان شاالله که برامون بزارین تاماهم ازاین حال وهوا دربیایم

علیرضا نظری 13 آذر 1402

بسیار مطالب عالی هستند و در واقع هدف همان پرورش روح و روان هست و و باعث رشد و توسعه فردی میشود از همه مهمتر راهی هست برای وصل شدن و تقرب الهی

زهرا ابوترابی 13 آذر 1402

سلام و درود
مقاله ای بسیار عالی بود به شخصه بسیاری از سوال های منو در مورد مراقبه داخل مقاله توضیح داده بودند ممنون از خانم دکتر اشتیانی که راهبر ما در مراقبه ها هستن و از همه لحاظ اموزش و پشتیبانی دارند.
متشکرم از سرکار خانم دکتر اشتیانی و تیم قدرتمندشون

زهرا 13 آذر 1402

هدف من از انجام مراقبه نگرفتن استرس بی خودی و صبور شدن در زندگی هست و همچنین آرامش داشتن و مدام خود خوری نکردن و مهم تر از همه نزدیک تر شدن ب خود و خدای خودم

09125325924 13 آذر 1402

بله من مراقبه در دوره ۳۰ روز عاشقی با خدا انجام دادم اولش خیلی برام سخت بود کلا موقع مراقبه حواسم به جاهایی میرفت که اصلاا اون موضوع سالها پیش اتفاق افتاده بود ولی کم کم با هر روز مراقبه در ۳۰ روز عاشقی برون ریزی انجام شد ودیگه فقط به خودم وجود خدا توجه میکردم که خیلی حس خوبی بود برام و پراز آرامش و حال خوب بود ولی چون دیگه انجام ندادم بعداز اتمام دوره که امروز به لطف استاد دوباره شروع کردیم دوباره به همون حالت اول در اومدم که هوش و حواسم به خودم نبود ولی دوباره اواخر مراقبه انگار ذهنم و وجودم بیدار شد و آنروز واقعا حالم عالیه ار همه لحاظ امیدورام بتونم دوباره با مراقبه که استاد انجام می‌دهند بتونم تا زمانی که می‌توانم انجام دهم واقعا احساس میکنم دیگه تو دلم غم کینه حسد بخل نیست خیلی راحتم مثل کسی هستم که اصلا از کسی رنجشی ندارم و آرام مثل یک کودک هستم که خالی از هرگونه ناراحتی از هرکسی که داشتم والان ندارم واقعا حسمو دوست دارم فکرم دیگه مشغول نیست عالی عالی هستم الحمدلله الهی شکر خانم دکتر عشقید هرروز دعاتون میکنم با شما آشنا شدم خدایا شکرت بابت این آشنایی خیلی دوستون دارم عاقبت بخیر باشید انشالله

Zahra 13 آذر 1402

بسیار توضیحات کامل و جامعی بود
ایا شما دورهای مراقبه مجازی رو‌برگزار میکنین؟

مدینه رضاپور 13 آذر 1402

واقعا همین طوره اول باید اصولی یاد گرفت🥰🥰

فرشته فداییان فر 13 آذر 1402

با سلام ،با انجام دادن به آرامش میرسیم و ذهنمون از چیزهای منفی آزاد میشه اگر اصولی انجام بشه،،استاد شما بهترین هستید من از روزی با شما آشنا شدم خیلی به خدا نزدیک شدم،،به آرامش جسمی روحی و ذهنی خیلی رسیدم،اجرتون با سیدالشهداء علیه السلام 🥰

حمیده 13 آذر 1402

جالب بود
ممنون

طاهره قادری 13 آذر 1402

با عرض سلام و ادب بسیار عالی بود مراقبه رو دوست دارم امتحان کنم

معصومه رستاد 13 آذر 1402

با سلام خانم دکتر عزیز گرامی بسیار عالی و کامل سطح آگاهیم بالاتر رفت ممنونم من مراقبه و خیلی دوست دارم 💚

زینب شکرالهی 13 آذر 1402

مقاله جالبی بود در دنیای امروزی با وجود انواع فشارها چه مالی چه جسمی و چه دوری از معنویت وصل شدن به نیرویی مافوق انرژی زمینی یک نیاز اساسی هست تا بشه با انگیزه ی بیشتری ادامه داد.

سلین 13 آذر 1402

سلام …من تا حالا تجربه نداشتم اما دوست دارم شروع کنم

مينو 13 آذر 1402

سلام چقدر به موقع بود چون من تازه از مراقبه بيرون آمده بودم البته من قبلا هميشه توى شرايط بد كه قرار ميگرفتم بعد از نماز توى خلوت و سكوت اين كار را انجام ميدادم و خيلى زياد بهم آرامش ميده اينكه توى اون لحظه حس ميكنى ى نفر بدون هيچ قضاوتى و آگاه به تمام شرايط تو داره به حرفات گوش ميده و در آغوش كسى قرار ميگيرى كه همه چيز به دست اوست .

راحله نظری 13 آذر 1402

عالی بود ممنون از زحماتتون

ارسال نظر